Projektový Den mapy 2025
Dne 5. května proběhl na naší škole již tradiční projektový Den mapy. Žáci současného třetího ročníku a septimy se stali mentory svých o rok mladších spolužáků a v roli učitelů se rozhodli názorně jim ukázat podstatu integrovaného předmětu Mapa evropských a globálních souvislostí, který je v příštím školním roce čeká. V rámci tohoto předmětu, který funguje jako didaktická dílna, žáci využívají svých dějepisných, společenskovědních a zeměpisných poznatků k vytváření grafických, kartografických, didaktických a audiovizuálních produktů. Ty pak prezentují svým učitelům a spolužákům. Všichni účastníci projektového dne si jej užili a většina ohlasů žáků druhých ročníků a sexty byla pozitivních. Děkujeme mentorům, kteří se své role zhostili velmi zodpovědně, děkujeme také druhákům a sextánům, kteří ochotně spolupracovali a překvapili svými výbornými výkony.
Závěrečné zhodnocení patří účastníkům projektového dne ze třídy sexta.
„Je fajn si vyzkoušet na vlastní kůži, co to mapa přesně je, ještě před třetím ročníkem. V předmětech jako je zeměpis a dějepis jsem zvyklá na tvorbu projektů, avšak teď jsem byla ve skupince s lidmi, které vůbec neznám. Bylo to něco nového, nic jednoduchého, ale nakonec jsme to všichni pěkně zvládli. Moc se mi líbí, že se ve třídě zpracovává jen jedno velké téma. Odcházela jsem tak domů s mnohem více novými informacemi než normálně.“
Julie Brzá
„Den mapy byl pro mě osobně velmi obohacující. Bavilo mě pracovat ve skupinách a zároveň se seznamovat s novými lidmi. Bylo pro nás důležité hospodařit s časem, ale protože jsme se byli schopni vždy domluvit, dokázali jsme produkt našeho společného úsilí odevzdat s časovou rezervou. Na konci každé prezentace došlo ke zhodnocení a ať už byla naše práce hodnocena pozitivně, nebo byly vysloveny připomínky, vždy šlo o konstruktivní kritiku, kterou jsme si vzali k srdci. Díky této akci jsem si mohla vyzkoušet na vlastní kůži, jak výuka mapy probíhá a že se opravdu není čeho bát, jelikož si to své najde opravdu každý.“
Tereza Brzósková
„Den mapy jsem si poměrně užil a jsem za něj rád, a to proto, že mám nyní mnohem jasnější představu o tom, jaký ten předmět vlastně bude a jak se v něm pracuje. To, že jsme byli rozděleni na náhodné skupinky, které byly smíšené i v rámci různých tříd téhož ročníku, je za mne skvělé, primárně díky tomu, že se člověk takto naučí efektivněji pracovat s širokou paletou lidí. Zároveň jsme byli pod časovým tlakem, což nás nutilo fungovat o to sehraněji. Skvělé je též to, že se hodnotí spíše práce nežli její výsledek, díky čemuž je proces vytváření projektu zábavnější a svobodnější v oblasti kreativity. Celým procesem nás provázeli také naši starší spolužáci, kteří mapu už letos měli; za rok budu určitě usilovat o to být v jejich pozici.“
Šimon Tureček