Nokia Had


Taneli Armanto dal známému hadovi život v roce 1997 ve Finsku. O rok později byla hra přidána i na mobilní telefon Nokia 6110. Koncept “hadích her” vznikl už v 70. letech; první hadí hrou, kterou se následně Armanto inspiroval, byla arkádová hra Blokáda (2 hráči hrají proti sobě, ovládájí svého hada, který staví zeď a snaží se vyhnout zdi protivníka. Pokud do zdi narazí, bod získává soupeř). Had postupně získal takovou popularitu, že Nokia ho začala automaticky instalovat na jejich každý model. Možná i díky tomu získal had titul nejhranější hry světa. Hrálo ho přes 1 miliardu lidí. Můžete si i zahrát naši verzi této hry.


Pravidla hry:
Tato hra má více módů se stejným herním základem. Zde jsou popsaná pravidla k naší verzi hry.
Hráč začíná jako malý hadík, který se pohybuje stále dopředu. Hráč může pouze pomocí šipek zatáčet (pokud se had pohybuje z prava do leva a hráč chce, aby had udělal levotočivou zatáčku, zmáčkne šipku dolů a podobně). Had roste se skóre hráče. To se navyšuje tím, že had pojídá jablíčka, která se postupně zobrazují na hrací ploše. Had však nemůže narazit do svého vlastního těla nebo horní či dolní zdi. Pokud se tak stane, hra končí. Může ale projít levou nebo pravou zdí. Pokud tak učiní, objeví se vždy na opačné straně, jakoby z ní vycházel.



Taneli Armanto dal známému hadovi život v roce 1997 ve Finsku. O rok později byla hra přidána i na mobilní telefon Nokia 6110. Koncept “hadích her” vznikl už v 70. letech; první hadí hrou, kterou se následně Armanto inspiroval, byla arkádová hra Blokáda (2 hráči hrají proti sobě, ovládájí svého hada, který staví zeď a snaží se vyhnout zdi protivníka. Pokud do zdi narazí, bod získává soupeř). Had postupně získal takovou popularitu, že Nokia ho začala automaticky instalovat na jejich každý model. Možná i díky tomu získal had titul nejhranější hry světa. Hrálo ho přes 1 miliardu lidí. Můžete si i zahrát naši verzi této hry.

Pravidla hry:
Tato hra má více módů se stejným herním základem. Zde jsou popsaná pravidla k naší verzi hry.
Hráč začíná jako malý hadík, který se pohybuje stále dopředu. Hráč může pouze pomocí šipek zatáčet (pokud se had pohybuje z prava do leva a hráč chce, aby had udělal levotočivou zatáčku, zmáčkne šipku dolů a podobně). Had roste se skóre hráče. To se navyšuje tím, že had pojídá jablíčka, která se postupně zobrazují na hrací ploše. Had však nemůže narazit do svého vlastního těla nebo horní či dolní zdi. Pokud se tak stane, hra končí. Může ale projít levou nebo pravou zdí. Pokud tak učiní, objeví se vždy na opačné straně, jakoby z ní vycházel.

Vytvořili Anežka Laryšová a Yan Burkat jako maturitní projekt 2024/25