Pong


Hra Pong je jedna z prvních her, které byly kdy vytvořeny. Byla původně pouze “rozehřívacím” úkolem pro jednoho ze zaměstnanců americké firmy Atari, Allana Alcrona (na obrázku). Po dokončení v roce 1972 ji ještě Nolan Bushnell, zakladatel firmy Atari, upravil. Přidal například měnící se úhel odrazu míčku nebo jednoduché zvukové efekty. Hra tak poskytovala lepší herní zážitek. První herní automat s Pongem byl nainstalován v místním baru a poté, co Pong sklidil obrovský úspěch, se společnost Atari rozhodla sama vydávat hru místo prodeje licencí jiným společnostem, jak bylo původně v plánu. Pong se tak stal první komerčně úspěšnou a veřejně dostupnou hrou a to v roce 1975. Můžete si i zahrát naši verzi této hry.


Pravidla hry:
Tato hra je určena pro 2 hráče. hra by se dala přirovnat ke stolnímu tenisu. Hráči pohybují (šipkami nebo klávesami W a S) deskou nahoru a dolů a snaží se odrazit letící míček. který po odražení letí na soupeře. Pokud se hráči nepodaří míček odrazit a ten se tak dotkne zdi, přičte se bod jeho soupeři. Vyhrává ten, kdo má jako první 10 bodů.



Hra Pong je jedna z prvních her, které byly kdy vytvořeny. Byla původně pouze “rozehřívacím” úkolem pro jednoho ze zaměstnanců americké firmy Atari, Allana Alcrona (na obrázku). Po dokončení v roce 1972 ji ještě Nolan Bushnell, zakladatel firmy Atari, upravil. Přidal například měnící se úhel odrazu míčku nebo jednoduché zvukové efekty. Hra tak poskytovala lepší herní zážitek. První herní automat s Pongem byl nainstalován v místním baru a poté, co Pong sklidil obrovský úspěch, se společnost Atari rozhodla sama vydávat hru místo prodeje licencí jiným společnostem, jak bylo původně v plánu. Pong se tak stal první komerčně úspěšnou a veřejně dostupnou hrou a to v roce 1975. Můžete si i zahrát naši verzi této hry.

Pravidla hry:
Tato hra je určena pro 2 hráče. hra by se dala přirovnat ke stolnímu tenisu. Hráči pohybují (šipkami nebo klávesami W a S) deskou nahoru a dolů a snaží se odrazit letící míček. který po odražení letí na soupeře. Pokud se hráči nepodaří míček odrazit a ten se tak dotkne zdi, přičte se bod jeho soupeři. Vyhrává ten, kdo má jako první 10 bodů.

Vytvořili Anežka Laryšová a Yan Burkat jako maturitní projekt 2024/25