Space Invaders neboli Vesmírní nájezdníci je arkádová hra, která je populární až do dnešních dní. Byla vyvinuta Tomohirem Nishikadem (obrázek dole) v Japonsku. Po jejím vydání v roce 1978 inovovala celý herní průmysl a stala se první komerčně úspěšnou hrou. Dá se říct, že spustila fenomén až chorobného gamblingu, který je dodnes obrovským sociálním problémem zejména v Japonsku. Můžete si i zahrát naši verzi této hry. Automaty s touto hrou nabyly takové popularity, že začaly do té doby nejpopulárnější Pachinko z heren vytlačovat.
Po tomto Japonském veleúspěchu prodala společnost Taito licenční práva do USA, kde hru začala distrubuovat společnost Midway. Později práva koupila i společnost Atari, která hru konvertovala pro domácí konzole.
Pravidla hry:
Hráč je vesmírnou lodí, která se pohybuje šipkami do stran. Cílem je získat co nejvyšší skóre. Toho hráč docílí tak, že bude střílet (pomocí mezerníku) na vesmírné vetřelce. Pokud je všechny vystřílí, přiletí noví a cyklus se obnoví. Musí se ale v průběhu vyhýbat jejich střelám (má také možnost schovat se za bariéry, které se ale v průběhu hry opotřebovávají). Pokud je hráč střelou zasažen, ubere se mu jeden ze 3 životů. Pokud je zasažen 3x, hra končí.
Space Invaders neboli Vesmírní nájezdníci je arkádová hra, která je populární až do dnešních dní. Byla vyvinuta Tomohirem Nishikadem (obrázek dole) v Japonsku. Po jejím vydání v roce 1978 inovovala celý herní průmysl a stala se první komerčně úspěšnou hrou. Dá se říct, že spustila fenomén až chorobného gamblingu, který je dodnes obrovským sociálním problémem zejména v Japonsku. Můžete si i zahrát naši verzi této hry. Automaty s touto hrou nabyly takové popularity, že začaly do té doby nejpopulárnější Pachinko z heren vytlačovat.
Po tomto Japonském veleúspěchu prodala společnost Taito licenční práva do USA, kde hru začala distrubuovat společnost Midway. Později práva koupila i společnost Atari, která hru konvertovala pro domácí konzole.
Pravidla hry:
Hráč je vesmírnou lodí, která se pohybuje šipkami do stran. Cílem je získat co nejvyšší skóre. Toho hráč docílí tak, že bude střílet (pomocí mezerníku) na vesmírné vetřelce. Pokud je všechny vystřílí, přiletí noví a cyklus se obnoví. Musí se ale v průběhu vyhýbat jejich střelám (má také možnost schovat se za bariéry, které se ale v průběhu hry opotřebovávají). Pokud je hráč střelou zasažen, ubere se mu jeden ze 3 životů. Pokud je zasažen 3x, hra končí.
Vytvořili Anežka Laryšová a Yan Burkat jako maturitní projekt 2024/25