ENWOTAL
Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie, který formou spolupráce a mobilit podporuje profesionální
rozvoj osob, které pracují v oblasti vzdělávání, přispívají k inovaci a zvalitnění výuky či práce s mládeží.
V rámci Klíčové akce 1 (KA1) pro školní sektor mohou mateřské, základní a střední školy vysílat své pracovníky
do zahraničí s cílem jejich dalšího profesního rozvoje. Účastníci mobilit si tak zdokonalí znalosti cizích jazyků,
zvýší si povědomí o jiných kulturách a zemích, zapojí se do sítě mezinárodních kontaktů a získají smysl
pro evropské občanství a evropskou identitu.
Naše škola bude realizovat projekt ENWOTAL od srpna 2022 do ledna 2024.
Grant EU ve výši 61.718 € podpoří jak pedagogy, tak i správní zaměstnance v celkem 27 mobilitách
profesního rozvoje (staff training):
Zprávy a fotografie z proběhlých mobilit naleznete v následujících příspěvcích a na Facebooku školy.
Získané zkušenosti učitelé sdílejí se svými kolegy s cílem zvyšovat kvalitu služeb, které škola poskytuje.
____________________________________________________________________________________________________________________
Prohlášení o vyloučení právní odpovědnosti.
Za obsah sdělení odpovídá výlučně autor. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
____________________________________________________________________________________________________________________
13. 3. 2023 - 17. 3. 2023
MALACA INSTITUTO, Spanish INTENSIVE 24+5 Methodology lessons (group)
V období jarních prázdnin 2023 jsem strávila týden v jazykové škole Malaca Instituto ve španělském městě Málaga v rámci programu Erasmus+.
V této škole jsem absolvovala jazykově-metodický kurz určený učitelům španělského jazyka. Kurzu samotnému předcházel on-line rozřazovací test, na jehož základě jsem byla přidělena do skupiny jazykové úrovně C1. Výuka probíhala 5 dnů v rámci tří výukových bloků od 8:30 do 14:30. První blok tvořilo procvičování gramatiky, druhý blok byl zaměřen na konverzaci a třetí na metodiku výuky španělského jazyka.
Výuka probíhala v malé jazykové skupině o maximálním počtu 7 studentů z různých zemí. Hodiny byly vedeny na velmi vysoké odborné úrovni a splnily má očekávání. Měla jsem tak možnost nejen prohloubit a zdokonalit své jazykové znalosti, ale rovněž vyzkoušet si roli studenta a přiblížit se tak každodenní situaci mých žáků španělštiny. Výuka probíhala v různých formách (vysvětlování jazykových jevů, komunikace s učitelem a se spolužáky, práce ve skupinách) a za použití rozmanitých vyučovacích metod.
Prostředí školy hodnotím jako velmi přátelské a vstřícné. Využila jsem také doplňkových služeb, jež tato škola nabízí, v podobě ubytování a stravy. V rámci pobytu v Málaze jsem navštívila řadu památek a zajímavých míst ve městě, seznámila se s reáliemi oblasti Andalusie a měla možnost komunikovat s místními obyvateli. Celý tento týden tedy hodnotím jako přínosný pro můj profesní i osobnostní rozvoj a jsem velmi vděčná za tuto možnost, která přináší jedinečnou motivaci pro mou práci učitele.
_______________________________________________________________________________________________________________
Mgr. Petra Adamczyk
OID organizace:
E10113524
na Portálu programu Erasmus+
a Evropského sboru solidarity
______________________________________
Kontakní osoba:
Mgr. Iva Vrbová
iva.vrbova@gym-karvina.cz
______________________________________
PREZENTACE PROJEKTU VEŘEJNOSTI
webové stránky školy
facebook, instagram
Gymnázium, Karviná, příspěvková organizace
Karviná-Nové Město, Mírová 1442, 735 06
IČ: 62331795
+420 596 311 197
kancelar@gym-karvina.cz
DS: 7wwfxjx