›  PROJEKTY  › Erasmus+  ›  ENWOTAL

en_co-funded_by_the_eu_pos.jpg (1016 KB)          logo-napis+maskot.png (291 KB)

ENWOTAL

20221125_142347_(1).jpg (6.12 MB)

Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie, který formou spolupráce a mobilit podporuje profesionální
rozvoj osob, které pracují v oblasti vzdělávání, přispívají k inovaci a zvalitnění výuky či práce s mládeží. 

V rámci Klíčové akce 1 (KA1) pro školní sektor mohou mateřské, základní a střední školy vysílat své pracovníky
do zahraničí s cílem jejich dalšího profesního rozvoje. Účastníci mobilit si tak zdokonalí znalosti cizích jazyků,
zvýší si povědomí o jiných kulturách a zemích, zapojí se do sítě mezinárodních kontaktů a získají smysl
pro evropské občanství a evropskou identitu.

Naše škola bude realizovat projekt ENWOTAL od srpna 2022 do ledna 2024.
Grant EU ve výši 61.718 € podpoří jak pedagogy, tak i správní zaměstnance v celkem 27 mobilitách
profesního rozvoje (staff training):

  • 8 jazykových kurzů
  • 15 odborných kurzů
  • 4 stínování (job-shadowing)

  Zprávy a fotografie z proběhlých mobilit naleznete v následujících příspěvcích a na Facebooku školy.
  Získané zkušenosti učitelé sdílejí se svými kolegy s cílem zvyšovat kvalitu služeb, které škola poskytuje.
____________________________________________________________________________________________________________________

Prohlášení o vyloučení právní odpovědnosti.
Za obsah sdělení odpovídá výlučně autor. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za  použití informací, jež jsou jeho obsahem.
____________________________________________________________________________________________________________________

Mgr. Petra Brzósková absolvovala stínování na slovenské škole

Zobrazeno: 24x

logo-maskot.png (263 KB)

 

5. 11. 2023 - 10. 11. 2023

Spojená škola Novohradská (Gymnázium Jura Hronca a ZŠ Košická)

 

Již podruhé jsem měla možnost účastnit se mobility v rámci programu Erasmus+. Tentokrát se jednalo o stínování na Spojené škole Novohradské na Slovensku v termínu od 6. do 10. 11. 2023. Tato škola je sloučenou školou Základní školy Novohradská a Gymnázia Juraje Hronce. Gymnázium  mě zaujalo z hlediska výuky v anglickém jazyce, která je součástí na bilingvinním 5-letém gymnáziu a na mezinárodním programu zakončeném úrovní IB a také z pohledu práce s nadanými dětmi v oblasti biologie a chemie, které mají úspěch v soutěžích a projektech, a to i v zahraničí.

V rámci stínování jsem absolvovala 15 hodin náslechů a následných rozborů vyučovacích hodin ve všech studijních programech školy napříč všemi ročníky, kde jsem měla možnost sledovat výuku očima žáků. V biologii  vyučující svými otázkami vedli žáky k vyvozování nového učiva a spojení informací se zkušenostmi z jejich života. V chemii převládala skupinová výuka, vyvozování informací na základě předloženého textu nebo úkolů. Často úvod do nového tématu byl formou experimentu, u nějž si žáci zapisali svá pozorování bez jakýchkoliv vysvětlení a v následujících hodinách na jejich základě odvozovali definice a pojmy v probíraném učivu. Laboratorní cvičení byly  děleny na třetiny. Při nižším počtu žáků ve skupinách bylo možné se jim věnovat více individuálně a mít skupiny rozděleny i dle úrovně práce žáků. V nižších ročnících se střídala cvičení z biologie, chemie a fyziky, ve vyšších ročnících v rámci cvičení řešeny úlohy komplexně tak, aby se při nich uplatnily všechny zmiňované předměty. Ve všech hodinách jsem vnímala jsem opravdové zaujetí žáků během výuky, snahu o komunikaci s učitelem a nadšení z nových znalostí. 

Velmi mě zaujala výuka předmětů v anglickém jazyce, kdy jak vyučující tak žáci plynule komunikovali a používali odborné termíny. Pro vyučující daná hodina je velmi náročná, jak na přípravu, tak na vlastní provedení. Žáci vzhledem k jejich jazykové vybavenosti hodiny i skupinovou práci zvládali velmi dobře. Na základě těchto zkušeností bych v budoucnu občasně zpestřila výuku svých předmětů o metodu CLIL.

Následně vždy proběhly rozbory hodin s vyučujícími, diskuze nad použitými výukovými metodami a jejich možnými úskalími. Seznámila jsem se s jejich strategií práce s nadanými žáky v rámci biologie a chemie a vedením kroužku pro tyto děti. Současně jsme srovnávali obsah a metody výuky s naší školou a také materiálové a prostorové vybavení. Během stínování jsem vedla rozhovory také s vedením školy, seznámila jsem se s jejich školní strategií a celkovým fungováním školství na Slovensku. 

Jsem velmi ráda, že mi program Erasmus+ poskytl možnost poznat blíže školství na Slovensku a zároveň se seznámit s výbornými pedagogy. Děkuji Ivě Vrbové, koordinátorce projektu, za pomoc při přípravě a realizaci aktivity.

b1.jpg (338 KB)     b2.jpg (472 KB)     vr6.jpg (404 KB)
_______________________________________________________________________________________________________________

 Mgr. Petra Brzósková

OID organizace:
E10113524
na Portálu programu Erasmus+
a Evropského sboru solidarity
______________________________________

Kontakní osoba:
Mgr. Iva Vrbová
iva.vrbova@gym-karvina.cz
______________________________________

PREZENTACE PROJEKTU VEŘEJNOSTI

webové stránky školy

facebook, instagram

n1.jpg (2.42 MB)

n3.jpg (980 KB)

Gymnázium, Karviná, příspěvková organizace
Karviná-Nové Město, Mírová 1442, 735 06
IČ: 62331795

+420 596 311 197
kancelar@gym-karvina.cz
DS: 7wwfxjx

WEBdesign: Jan Swiatkowski & matuteam 2019
Ochrana osobních údajů